Koopzondagen

29 januari 2014

SP stemt tegen verruiming koopzondagen

Tijdens de raadsvergadering van 28 januari jl. stond het onderwerp koopzondagen op de agenda. Voor de vierde keerĀ  sinds 2011 moest er een besluit worden genomen over de mogelijke verruiming van het aantal koopzondagen.

23 januari 2014

Partijen peilen mening van ondernemers: meerderheid tegen verruiming van koopzondagen

Afgelopen woensdagavond hebben (raads)leden van vier politieke partijen, ChristenUnie, Gemeentebelangen, Groep Pieper-Rook/Burgerbelangen en SP, de mening over koopzondagen gepeild. Dit gebeurde voorafgaand aan een bijeenkomst van de ondernermersvereniging in Velp. Aan ondernemers werd gevraagd of zij voorstander waren van het huidige beleid van 12 koopzondagen per jaar of dat zij voor verruiming zijn tot 52 koopzondagen.

27 februari 2012

Koopzondagen blijven van de baan

De afgelopen maanden is in de gemeenteraad zeer regelmatig gesproken over het wel of niet uitbreiden van het aantal koopzondagen.

30 november 2011

Raad neemt besluit: 12 koopzondagen is genoeg!

Afgelopen raadsvergadering, op dinsdag 29 november, werd er voor de derde maal gesproken over de koopzondagen.

23 november 2011

Gezamenlijk in actie tegen koopzondagen

Een aantal politieke partijen binnen de gemeente Rheden heeft de handen ineen geslagen en is een gezamenlijke posteractie gestart tegen de koopzondagen.

1 juli 2011

De raad over koopzondagen en kapvergunningen

Op de agenda van de raadsvergadering van dinsdag 28 juni stonden twee belangrijke onderwerpen, te weten het verruimen van het aantal koopzondagen en het aanpassen van de APV (met daarin het nieuwe bomenbeleid).

3 juni 2011

SP stemt tegen verruiming koopzondagen

Op 31 mei jl. werd er in de gemeenteraad gesproken over het voorstel om het aantal koopzondagen te verruimen.