SP feliciteert bewoners van Voorthuijsenstraat met voorlopig uitstel

23 oktober 2015

SP feliciteert bewoners van Voorthuijsenstraat met voorlopig uitstel

Deze week werd bekend dat Vivare een aangepast verzoek aan Minister Blok zal versturen tot verkoop van een deel van de huurwoningen. Alle woningen waarover de HVR (HuurdersVereniging Rheden) een negatief advies heeft uitgebracht worden uit dit verzoek gehaald.

Dit betekent dat er op dit moment dus geen verzoek wordt gedaan met betrekking tot de woningen aan de Van Voorthuijsenstraat. Vivare zal in een later stadium waarschijnlijk alsnog een nieuw verzoek richting de Minister versturen met betrekking tot de woningen waarover de HVR een negatief advies heeft uitgebracht.

Foto: SP Rheden

De bewoners van de Van Voorthuijsenstraat in Velp hebben samen met de SP en de HVR zich de afgelopen maanden hard ingezet om de verkoop van die woningen tegen te houden. “Wij zijn blij dat er voorlopig in ieder geval sprake is van uitstel. Wij hopen, samen met de bewoners, dat dit ook tot afstel leidt. Zodra er een nieuw verzoek komt, dan zullen wij samen met de bewoners zeker weer van ons laten horen!” Aldus Tamara Koppelaar, afdelingsvoorzitter SP Rheden.