1 Mei politiek café in gemeente Rheden

21 april 2006

1 Mei politiek café in gemeente Rheden

1 mei poster
Ook in 2006 vieren de SP, Partij van de Arbeid en Groen Links weer 1 Mei, de dag van de arbeid, met een politiek café. Omdat we in Rheden nu een college hebben met een linkse signatuur lijkt het ons goed om het onderwerp “linkse samenwerking” aan de orde te stellen.

Velen vragen zich natuurlijk af of dit wel een links college is, waarom GroenLinks niet meedoet en wordt dit geen financieel debacle? En houden ze het wel vier jaar vol? En wie vraagt zich niet af of we niet eindelijk eens een linkse regering moeten hebben? Na de pauze stellen we de sociale woningbouw aan de orde. Hoe noodzakelijk is die nog en zijn onze wensen realiseerbaar?

We zorgen voor voldoende terzake kundige inbreng. Hans Witt, inmiddels uit de Rhedense raad, maar nog wel heel actief voor GroenLinks, zal discussieleider zijn. Ook onze eigen kersverse SP wethouder Rikus Brader zal deelnemen aan het debat. Ook van de landelijke SP verwachten we een spreker. Op dit moment is nog niet bekend wie dat zal zijn.

De 1 Mei viering vindt plaats in de Meander, Worth Rhedenseweg 46 in Rheden. De zaal is open om 19.30 uur en de discussie loopt van 20.00 tot 22.00 uur.

Ontwaakt verworpenen der aarde!