Postkantoor Dieren

18 maart 2007

Postkantoor Dieren

Op 14 maart 2007 overhandigde een delegatie van de SP afdeling Rheden de verzamelde handtekeningen aan de regiomanager en persvoorlichter van Postkantoren BV, de heren Bart Thissen en Floris Sterk.

De heer Sterk verwonderde zich ten eerste erover dat Postkantoren BV geen antwoord op onze brief van
27 januari heeft gegeven. Hij gaf verder aan dat marktconform onderzoek had uitgewezen dat in Dieren naast een postkantoor in een supermarkt als De Spar aan de Cederlaan, ook een agentschap in het centrum gevestigd kan worden. TNT zoekt naar een bedrijf wat dit agentschap wil vestigen.

Jorine Dirks vertelde over de bereidheid van de NS om in een agentschap in het centrum van Dieren kaartjes voor de treinen te verkopen. De heer Sterk zegde toe dat hij hieromtrent contact zal opnemen met de NS om deze kaartverkoop daadwerkelijk te realiseren. De heer Sterk deed tevens de toezegging te onderzoeken of de betaalautomaat van de Postbank in de Piersonstraat gevestigd kan blijven.
De heer Thissen deelde mee dat het personeel van het postkantoor in de Piersonstraat de eerstkomende anderhalf jaar niet ontslagen zal worden en tewerkgesteld zal worden binnen het district Arnhem. Postkantoren BV heeft als beleid om personeel te laten omscholen én -gedeeltelijk- eerder met de VUT te laten gaan.

Postkantoren BV kan ervan uit gaan dat wij de ontwikkelingen van de vestiging van het agentschap in het centrum van Dieren op de voet zullen volgen en dat de toezeggingen nageleefd zullen worden.