SP Rheden opent het politieke seizoen op de fiets.

3 september 2008

SP Rheden opent het politieke seizoen op de fiets.

Zaterdag 30 augustus verzamelden ruim twintig SP'ers zich op de Dierense Veerstoep om al fietsend door Dieren politiek interessante plekken en bouwlocaties te bezichtigen.

In het -voor een aantal mensen nog onbekende- Carolinapark kwam de bouw van het theehuis ter sprake. Vervolgens werd de weg naar de Dierense sluizen en de kanaalzone ingeslagen om via de Spankerenseweg het terras van het Schilderij te bezoeken. Dit horeca-etablissement ligt direct naast het terrein Bloemershof, waar volop wordt gesloopt. Zo kon het aangename, (een dik verdiende verfrissing), met het nuttige, (uitleg over de plannen op Bloemershof) op prettige wijze worden gecombineerd. Op het terras was zelfs nog tijd om aandacht te besteden aan de nieuwe plannen rond Hart van Dieren.

Via een aantal voor sommigen onbekende binnenwegen werd achtereenvolgens een bezoek met toelichting gebracht aan het Wagenaarplein en het DaCostaterrein.

start nieuwe politieke seizoen SP Rheden Johan Wagenaarplein Dieren

Om half vier was de volgende stap de Dierense wijngaard Domein Hof te Dieren. Na het eerste glaasje witte wijn te hebben geproefd, voor de niet-alcoholdrinkers was er "echt" druivensap, was er een interessante rondleiding door de wijngaard o.l.v. de heer Youp Cretier. Halverwege de rondleiding wachtte ons opnieuw een wit wijntje. Bij terugkomst was er nog een glas rode wijn, stokbrood, kruidenboter en olijven.

start nieuwe seizoen SP Rheden wijngaard start nieuwe politieke seizoen SP Rheden wijngaard

Wat later dan gepland, maar het was toch mooi weer, werd in Ellecom in de overbekende tuinen van de voorzitter een heerlijk hapje gegeten, een glaasje gedronken en gesproken over de dagelijkse gang van zaken.

start nieuwe politieke seizoen SP Rheden_tuinen Ellecom

Jorine, Claudia en Mieke bedankt voor jullie culinaire hoogstandjes. Niet onvermeld mag blijven dat de fractieleden op originele wijze werden bedacht met twee aardige presentjes.

Om kort te gaan een zeer geslaagde opening van het seizoen.

Een verslag van Henk Molenaar

Klik op de link voor nog meer foto's van de ledendag.