Protestactie tegen verkoop NUON aandelen: dinsdag 31 maart bij het gemeentehuis

26 maart 2009

Protestactie tegen verkoop NUON aandelen: dinsdag 31 maart bij het gemeentehuis

De SP-fractie in de gemeenteraad van Rheden zal de verkoop van de gemeentelijke NUON aandelen op de raadsvergadering van dinsdag 31 maart aan de orde stellen.

Dan wordt een motie in stemming gebracht, waarin de SP oproept af te zien van verkoop. Rheden heeft 58983 aandelen en ontvangt 4,4 miljoen euro bij de verkoop van de aandelen. De SP vindt dat energie in publieke handen moet blijven.

In de media wordt de indruk gewekt dat de verkoop van NUON aan Vattenfall al rond is. Dat is niet het geval! Pas op de aandeelhoudersvergadering in juni wordt het definitieve besluit genomen. De verkoop gaat door wanneer 80% daarmee instemt. Inmiddels hebben de provincie Noord Holland (9,2%) en de gemeente Alkmaar (0,5%) laten weten hun aandelen nĂ­et te verkopen, ook andere gemeentes, bijv. Amsterdam (9,2%), twijfelen. De zaak is dus nog niet beklonken, de acties van de SP zijn overal in het land nog hard nodig.

Voor aanvang van de raadsvergadering wil de SP afdeling dit ook buiten het gemeentehuis duidelijk maken met een protestactie. Met behulp van folders en spandoeken laten we onze mening zien en horen aan andere raadsleden en bezoekers van het gemeentehuis.

Natuurlijk staan we er graag met een flinke groep leden en sympathisanten, dus kom ook! De vergadering begint om 19:00, wij verzamelen om 18:15 voor het gemeentehuis in De Steeg. De afdeling zorgt voor materiaal. Laat even weten of je komt via 06-46712613 / rheden@sp.nl.