E-mailactie tegen verkoop Nuon

17 mei 2009

E-mailactie tegen verkoop Nuon

Vereniging Gemeentebelangen Rheden en de Rhedense SP afdeling roepen iedereen op om de Rhedense volksvertegenwoordigers duidelijk te maken dat ons gas en licht in publieke handen moeten blijven. Ga naar de website zezijnnuts.ookinrheden.nl en stuur hen een mail!

Het College van B&W van Rheden is van plan de Rhedense aandelen in Nuon te verkopen aan het Zweedse bedrijf Vattenfall. Op 26 mei as. moeten de raadsfracties in de gemeenteraad laten weten hoe zij denken over die plannen. Steeds meer volksvertegenwoordigers twijfelen, en ook landelijk wordt de weerstand tegen verkoop steeds groter.

• Gemeentebelangen en SP wijzen erop dat elk onderzoek laat zien dat de overgrote meerderheid van de mensen tegen verkoop van Nuon is. Mensen willen onze energiebedrijven niet helemaal overhevelen naar de markt. Immers, we hebben dan niets meer te zeggen over de leveringszekerheid en duurzaamheid van onze energie en de hoogte van de prijzen.
  • Daarnaast wijst onderzoek uit dat Nuon een prima schaal heeft om als gezond bedrijf vooruit te kunnen. Hetzelfde onderzoek toont aan dat de consument voor de schaalvergroting in de energiesector in de Verenigde Staten en Engeland de rekening heeft betaald. Als gevolg van fusies zijn de prijzen daar juist omhoog gegaan.
  • Rheden bezit 0,043 % van de aandelen van Nuon, verkoop aan Vattenfall levert de gemeente 4.429.000 euro op.
  • Deze actie loopt van maandag 18 mei t/m dinsdag 26 mei 2009.

zezijnnuts.ookinrheden.nl