23 juli komt de AOW actiekaravaan naar Velp: 65 blijft 65!

18 juli 2009

23 juli komt de AOW actiekaravaan naar Velp: 65 blijft 65!

In juli en augustus gaan Kamerleden van de SP met de speciale campagnebus het land in met een petitie tegen de verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar.

De zomertour wordt opgeluisterd met muziek, toespraken en een heuse kruilatorrace (kruising tussen rollator en kruiwagen).

Donderdag 23 juli is de tour te vinden van 11 tot 14 uur bij de Velleper donderdagen in Velp. Hierbij zullen de SP kamerleden Agnes Kant en Paulus Jansen aanwezig zijn.

65Blijft65

Belangstellenden, oud én jong, kunnen protesteren tegen de plannen om de AOW leeftijd te verhogen door bij een van de vele SP’ers een petitie te tekenen. Het verhogen van de AOW-leeftijd is een van de onderdelen uit het crisisplan dat het kabinet eind maart bekend maakte. Het kabinet heeft tijdens het voorjaarsoverleg met de sociale partners afgesproken dat de SER (Sociaal-Economische Raad) zich over alternatieven kan buigen. De SER is gevraagd uiterlijk 1 oktober zijn advies uit te brengen. In het najaar zal er dus een beslissing worden genomen, tot die tijd zal de SP lokaal en landelijk blijven actievoeren.

Meer informatie of online de petitie tekenen: www.65blijft65.nl

Jorine Dirks