SP Rheden maakt in Velp en Deventer duidelijk: 65 blijft 65!

22 november 2009

SP Rheden maakt in Velp en Deventer duidelijk: 65 blijft 65!

Dr. W. Dreeshof - AOW actieZaterdagmorgen 21 november 09.00 uur wijst de Rhedense SP er nog maar weer eens op hoe Willem Drees het ooit bedoeld heeft met AOW plannen. De SP zegt al een tijdlang: "65blijft65". In het kader van de actiedag tegen verhoging van de AOW leeftijd werd het straatnaambord aan de Velpse W. Dreeshof op gepaste wijze aangekleed.

Daarna vertrok een groep richting Deventer om als SP lid én vakbondslid mee te protesteren tegen deze onzinnige en op zijn zachtst gezegd weinig sociale plannen. Eerst waren de plannen bedoeld om de vergrijzing te bekostigen en nu ook om de gevolgen van de crisis op te vangen. Meer dan onredelijk. Waarom moeten mensen die geen schuld hebben aan deze crisis straks wel opdraaien voor de kosten van mogelijk te kiezen oplossingen? Heeft u al iets gehoord van de bijdrage die de bonusgraaiers gaan betalen dan wel terug betalen?
Met een opkomst van tienduizenden demonstranten in 4 steden waaronder veel SP'ers, was het een geslaagd evenement. In Deventer waren ruim 3000 demonstranten, waaronder in ieder geval één Rhedense CDA'er en CNV lid, die niet dezelfde mening als Balkenende en co is toegedaan.

Niet gedemonstreerd? U kunt uw stem ook nog laten horen! Kijk voor meer informatie en teken de volkspetitie op http://www.65blijft65.nl

Niet naar Deventer geweest? Bekijk het Youtube-filmpje over de demonstratie in Deventer.