VVD en SP: studie naar overlast door IJssellijn

28 november 2009

VVD en SP: studie naar overlast door IJssellijn

Den Haag/Velp - De VVD en SP in de Tweede Kamer willen dat er onderzoek komt naar geluids- en trillingsoverlast op de IJsselspoorlijn.

De partijen vragen minister Camiel Eurlings (Verkeer) via een motie om hiermee aan de slag te gaan en de conclusies voor 1 november volgend jaar aan de Kamer te melden. Over de motie wordt dinsdag gestemd.

De Kamerleden Emile Roemer (SP) en Charlie Aptroot (VVD) vinden het vreemd dat er geen normen zijn voor trillingen in woningen die dichtbij spoorlijnen staan. Verder stellen ze dat er steeds meer treinen gaan rijden en dat dus ook de overlast toeneemt. Aptroot was vorige week nog in Velp voor een werkbezoek. Het belangrijkste thema was de spoorproblematiek.

(Bron: De Gelderlander, 28-11-2009)

Update:
Er komt helaas geen studie naar de overlast van de IJssellijn, het spoor dat onder meer door de gemeente Rheden loopt. Dat heeft de Tweede Kamer dinsdag besloten. De motie van de SP en de VVD kreeg onvoldoende steun.