Nederlanders stap voor stap weer dichterbij SP en Emile Roemer

2 juni 2010

Nederlanders stap voor stap weer dichterbij SP en Emile Roemer

Kiezersonderzoek wijst uit dat het Nederlandse publiek stap voor stap haar weg weer vindt richting de SP en haar nieuwe leider Emile Roemer. Niet alleen stijgt de SP in alle peilingen, ook het aantal mensen dat overweegt SP te stemmen groeit gestaag. De waardering voor de optredens van Emile Roemer groeit met de dag.

Uit onderzoek dat vandaag is gepubliceerd door de KRO, Intomart/Gfk en de Universiteit van Amsterdam blijkt dat Emile Roemer samen met Mark Rutte wordt gezien als de meest opvallende politicus van het moment.

Onderzoeker Tom van Dijk meldde vandaag in Goedemorgen Nederland dat de SP inmiddels kans maakt op een stem van 22% van de Nederlanders.

Het optreden van Roemer gisteravond in Nova werd door het publiek ook zeer goed ontvangen, gezien de overwegend enthousiaste reacties op het sociale netwerk Twitter. Zijn toon en standpunten konden op veel instemming rekenen, en opvallend was dat zijn optreden ook werd geprezen door aanhangers van andere partijen.

Eerder stelde onderzoeker Maurice de Hond dat de meeste Nederlandse kiezers zich goed kunnen vinden in het SP-programma ‘Een beter Nederland voor minder geld’. Van de 20 voorgelegde SP-kernpunten krijgen er 19 steun van meer dan de helft van het electoraat.

In alle peilingen van gisteren stijgt de SP, bij Tns Nipo zelfs 4 zetels.

9juni.nl | Stemvoorkeuren van kiezers
Nova | Emile Roemer en zijn gevecht tegen 'rechts'