Met de kraam in Dieren en Velp

19 februari 2011

Met de kraam in Dieren en Velp

Vandaag was de SP Rheden zowel in Velp als in Dieren aanwezig met een verkiezingskraam.

Kraam Dieren Kraam Dieren

Het was erg koud, maar desondanks hebben we met veel mensen leuke gesprekken kunnen voeren. In Velp kon het winkelend publiek zich opwarmen aan de tomatensoep die de SP daar uitdeelde. Daarnaast werden er bij de kraam de ZO-kranten en de bekende tomatensponsjes uitgedeeld.

Zokrant

Inwoners kwamen bij de kraam kijken en met de SP praten over de verkiezingen van de Provinciale Staten op 2 maart. We kregen ook veel positieve reacties van mensen op Emile Roemer en op het feit dat de SP er vandaag weer stond. Soms wist men niet goed waar de komende verkiezingen over gaan en wat de standpunten van de SP zijn, maar dat kon dan goed worden uitgelegd door de actieve SP-ers.

Kraam Dieren

Deze komende verkiezingen staan in het teken van pro-test; een protest tegen de huidige Gelderse bestuurders en een protest tegen dit kabinet. Aan de inwoners van Velp en Dieren werd vandaag ook gevraagd waar zij tegen wilden protesteren, dat werd dan vervolgens op een groot bord geschreven.

Pro-testbord

Volgende week zaterdag 26 februari staat de afdeling wederom met een kraam in Dieren en Velp. Misschien dat volgende week ook andere partijen gaan campagnevoeren?!

In Dieren zal vanaf ongeveer 11:50 uur de top-10 kandidaten van de SP voor Gelderland langskomen, in het kader van de campagnetour die zij die dag door Gelderland maken. Dan kunnen inwoners, onder het genot van een kopje tomatensoep, kennismaken met de kandidaten. Daarnaast is de SP de komende week ook op de weekmarkten in Dieren, Rheden en Velp aanwezig.

We willen Thijs en Luke ook bedanken voor hun hulp vandaag in Dieren, zij lopen beiden een maatschappelijke stage bij de afdeling.