SP Rheden: “Wij zijn klaar voor 2 maart!”

9 februari 2011

SP Rheden: “Wij zijn klaar voor 2 maart!”

Ook onze afdeling is zich aan het opmaken voor de verkiezingen van de Provinciale Staten op 2 maart.

CampagnescholingMaandag 7 februari vond er een speciale campagne-scholing plaats voor onze actieve leden. Aanwezig waren Peter de Vos, kandidaat voor Provinciale Staten en Matthias van Hunnik, fractiesecretaris van de huidige Statenfractie in Arnhem. Zij hebben verteld over belangrijke provinciezaken en hoe de provincie invloed kan uitoefenen en ons laten zien hoe de provinciale campagne eruit gaat zien. De kerngroepleden, folderaars en bestuursleden van de afdeling kregen die avond tips om goed voorbereid te zijn op de komende campagne. Tevens werden de campagneplannen van onze afdeling besproken.

De afgelopen dagen zijn de verkiezingsborden in de gemeente voorzien van de bekende SP-posters. Voor onze afdeling een teken dat de campagne nu echt kan gaan beginnen! Ook in de andere kernen zijn de borden beplakt.

Eerste posters plakken

De SP Rheden heeft een volle agenda voor de campagne. Maandag 14 februari worden er op een aantal treinstations Valentijnshartjes uitgedeeld. De komende weken zullen in de gehele gemeente verkiezingsfolders verspreid worden. Op zaterdag 19 en zaterdag 26 februari is de SP Rheden in Dieren en Velp aanwezig met een kraam. En tussendoor zal een aantal SP-ers op de weekmarkten aanwezig zijn om daar met mensen te praten en verkiezingsmateriaal uit te delen. Houd de site en de agenda in de gaten voor meer activiteiten en het laatste nieuws.

De komende verkiezingen zijn erg belangrijk. Niet alleen gaan we met zijn allen naar de stembus voor de Provinciale Staten, maar we zullen indirect ook de Eerste Kamer gaan kiezen. Minister President Rutte heeft gezegd dat 2 maart ook een test wordt voor zijn kabinet. De SP is voor zo'n test, pro-test! Voor dit kabinet is het belangrijk dat zij een meerderheid krijgen in de Eerste Kamer, de SP zal er dus alles aan doen om te zorgen voor een linkse meerderheid in de Eerste Kamer. Op deze manier kan het beleid van CDA en VVD, met de gedoogsteun van de PVV, de komende jaren worden beïnvloed en zo nodig gecorrigeerd. En dat lijkt hard nodig als je kijkt naar de tot nu toe gepresenteerde plannen.
Op 2 maart kunnen we in het stemhokje kiezen tussen menselijk en sociaal of kil en asociaal, zowel in Gelderland als in Den Haag. Een stem op 2 maart telt dus dubbel!

Maak van 2 maart een dag van PROTEST, ook in de gemeente Rheden!!!Plakken verkiezingsborden
In het belang van het onderwijs, kunst en cultuur, natuur, eerlijke woonlasten, WSW en Wajong, werkgelegenheid, je kinderen, privacy, tolerantie, eerlijk delen: stem SP!

Zie ook:
De verkiezingspagina van de SP Gelderland. Voor kandidaten, speerpunten en het verkiezingsprogramma.