SP in Rheden 3e partij

13 september 2012

SP in Rheden 3e partij

Op woensdag 12 september was het dan zover; verkiezingen voor de Tweede Kamer.

De afgelopen weken hebben SP-ers in heel het land flink campagne gevoerd. Ook onze afdeling is tijdens deze campagne goed zichtbaar geweest.

SP Stemmers bedankt

In de gemeente Rheden is de SP de derde partij geworden:
PvdA (29,75%), VVD (23,27%), SP (11.09%), D66 (9,06%), PVV (8,78%), CDA (7,80%), GL (2,94%), PvdD (2,35%) en 50Plus (1,62%).

Op woensdag 12 september was een aantal actieve leden bij elkaar gekomen in een café in Rheden. Toen de eerste prognose te zien was op het scherm, was de teleurstelling groot. De SP is in de peilingen erg groot geweest, maar blijft bij de uiteindelijke uitslag dus stabiel op 15 zetels. Het is jammer dat het niet meer is geworden, maar stabiel blijven in de laatste strijd tussen VVD en PvdA is een hele prestatie. De partij staat er goed voor, nog nooit hebben zo veel leden zich ingezet. Ook binnen onze afdeling hebben heel veel leden de afgelopen weken keihard gewerkt. Keihard gewerkt voor een sociale uitweg uit de crisis.

Emile Roemer heeft het goed verwoord: "Wij blijven knokken, en overal waar onrecht is zullen ze ons tegenkomen. Of dat nu in het kabinet is of erbuiten zien we de komende maanden wel. Maar ze zullen ons tegenkomen, in of buiten het parlement. Deze partij staat als een huis. Gisteren, vandaag en morgen.'