21 september: Basta! Nu de Ommezwaai

10 september 2013

21 september: Basta! Nu de Ommezwaai

Tientallen organisaties hebben onder het kopje ‘Stop de bezuinigen’ het initiatief genomen om op 21 september om 13 uur samen te komen op het Beursplein in Amsterdam. Daarmee willen zij laten zien dat het anders kan en anders moet.

Dat is heel waardevol. Hoop, verandering en optimisme is wat we nodig hebben om een einde te maken aan het cynisme. Ondertussen lijkt het kabinet aan een wanhoopsoffensief begonnen. Het draagvlak voor deze coalitie van PvdA en VVD verdampt als sneeuw voor de zon. En het goede nieuws is: het alternatief krijgt van onderop vorm. Overal in het land komen mensen in beweging. Ze zijn klaar met het negativisme, de platte bezuinigingen en met dit kabinet dat drukker is met zichzelf dan met Nederland.

Basta! Dag van de ommezwaai

Emile Roemer: ‘Ik ga naar Amsterdam om duidelijk te maken dat we het samen moeten doen, met iedereen die wil investeren in zorg, werk, onderwijs, cultuur en innovatie. Ik nodig je bij deze uit: kom ook naar Amsterdam.’

Kom op voor zorg, onderwijs en werk. Wij willen een eerlijke verdeling van de lusten en de lasten en met investeringen de crisis te lijf.

Wij sluiten ons aan bij tientallen organisaties, die onder het kopje www.stopbezuinigingen.nl, het initiatief hebben genomen om op 21 september om 13 uur te verzamelen op het Beursplein in Amsterdam en vervolgens via Dam, Muntplein en Waterlooplein naar de Dokwerker te lopen.

Vanuit verschillende gemeentes zullen ook bussen worden ingezet naar Amsterdam. Op dit moment zijn wij nog aan het kijken of de SP Rheden ook een bus kan inzetten, in samenwerking met de SP Doesburg. Mocht u interesse hebben om eventueel met de bus mee te gaan, neem dan contact op met de afdeling. Dit kan via rheden@sp.nl of 06-30773026.