SP Rheden presenteert kandidatenlijst

28 november 2013

SP Rheden presenteert kandidatenlijst

De SP afdeling Rheden is volop bezig met de voorbereidingen voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. De kandidatenlijst, die door de kandidatencommissie is voorgedragen, bestaat uit een enthousiaste, actieve groep SP'ers.

De zittende raadsleden Jorine Dirks en Henk Molenaar willen als raadslid verder en staan op nummer 1 en 2 van de lijst. De SP vindt deze continuïteit van belang: gezien de vele extra taken en bezuinigingen die op de gemeente af dreigen te komen zal de kennis en ervaring van huidige raadsleden hard nodig zijn in de raad. Op de lijst staan verder leden, van jong tot oud, afkomstig uit diverse dorpen, die veelal meerdere jaren betrokken zijn bij de partij. De overeenkomst is dat zij allen de verkiezingsstrijd aan willen gaan voor een sterke vertegenwoordiging van de SP in de Rhedense gemeenteraad. Op woensdag 27 november hebben de leden van de afdeling de lijst officieel vastgesteld.

De SP stelt u hierbij de kandidaten voor:

1. Jorine Dirks (1981, Ellecom)
Jorine Dirks, 32 jaar, woont in Ellecom en werkt als docent in het middelbaar onderwijs. Sinds 2010 is zij fractievoorzitter voor de SP en laat duidelijk het geluid van de SP horen in de gemeenteraad. Al vele jaren is Jorine betrokken bij acties van de SP afdeling Rheden, bijvoorbeeld tegen de komst van meer goederentreinen.

2. Henk Molenaar (1948, Velp)
Henk Molenaar, 65 jaar, woont in Velp en is sinds 1988 lid van de SP. Vanaf 2006 zit Henk in de gemeenteraad van Rheden en zet zich daar onder andere in voor mensen die door lokale keuzes en landelijke bezuinigingen tussen de wal en het schip dreigen te vallen.

3. Paul Akkerman (1953, Velp)
Paul Akkerman, 60 jaar, woont in Velp en werkt al 33 jaar voor de overheid, als programma- adviseur van de provincie. Hij is zeker 20 jaar actief geweest in de medezeggenschap. Paul wil zijn kwaliteiten inzetten om de kwetsbare groepen in de samenleving een stem te geven.

4. Jeroen Kuijpers (1974, Dieren)
Jeroen Kuijpers, 39 jaar, woont in Dieren en is onafhankelijk onderzoeker en adviseur voor verkeersvraagstukken (met name openbaar vervoer). Zijn gevoel voor rechtvaardigheid en saamhorigheid bracht hem in zijn studententijd bij de SP. Als raadslid wil Jeroen strijden voor sociale alternatieven voor het afbraakbeleid vanuit Den Haag.

5. Tamara Koppelaar (1978, Dieren)
Tamara Koppelaar, 35 jaar, woont in Dieren en is al enkele jaren voorzitter van de SP in Rheden. Tamara vindt het belangrijk dat de SP op straat én in de raad actief is: onder de mensen zijn, onderzoeken doen en samen met mensen tot oplossingen komen. De SP heeft een kritische en oplettende houding en kaart in de raad dingen aan die misgaan.

1. Lyan van Vliet (1960, Dieren)

1. Simon de Waal (1980, Velp)

1. Ron Rijling (1988, Dieren)

1. Anita Matser (1958, Velp)