Op campagne voor referendum: Nee is 3x beter!

2 april 2016

Op campagne voor referendum: Nee is 3x beter!

Foto: SP Rheden

Op woensdag 6 april houdt Nederland een referendum. De bevolking mag dan zeggen of ze voor of tegen het verdrag van de Europese Unie met Oekraïne zijn.

De SP heeft de afgelopen weken campagne gevoerd met de boodschap: Nee is 3x beter! Beter voor de mensen hier, beter voor de mensen daar en beter voor Europese samenwerking, gericht op vrede en vooruitgang voor iedereen.

Ook de Rhedense SP heeft meegedaan aan deze campagne. Er zijn veel flyers verspreid en actieve SP-ers waren aanwezig in de winkelcentra.

Foto: SP Rheden

Op zaterdag 26 maart was de afdeling aanwezig op het Callunaplein in Dieren en op zaterdag 2 april op de Overtuin in Velp. De SP-ers gingen zijn in gesprek geweest met de inwoners van de gemeente over dit referendum.

De SP roept inwoners op om tegen dit associatieverdrag met de Oekraïne te stemmen.

• DE EU IS AL TE GROOT, OEKRAÏNE TE INSTABIEL
    Ook al roepen voorstanders om het hardst van niet: in Oekraïne zien ze het verdrag als een opstapje naar EU-lidmaatschap. Wilt u een nóg grotere EU? Door dit verdrag wordt Oekraïne nog meer een speelbal tussen de EU en Rusland.
  • GEEN OPEN GRENZEN VOOR CORRUPTIE
    De corruptie in Oekraïne is enorm. Schatrijke ‘oligarchen’ hebben de politiek, economie en justitie in hun zak. Zaken doen op één aaneengesloten Europese markt? Dat betekent open grenzen voor corruptie.
  • SPEEL WERKNEMERS NIET TEGEN ELKAAR UIT
    Europese werknemers zullen moeten concurreren tegen de extreem lage lonen in Oekraïne. En veel verouderde bedrijven daar zullen de open markt niet overleven, waardoor vele werklozen ergens anders in Europa werk moeten zoeken. Uiteraard zijn de superrijken en de multinationals vóór. Het zijn echter de werknemers daar én hier die de rekening betalen.

Voor meer informatie: www.6aprilnee.nl