SP Rheden in actie voor Nationaal Zorgfonds

2 juli 2016

SP Rheden in actie voor Nationaal Zorgfonds

Foto: SP Rheden

De SP is landelijk een campagne gestart voor een Nationaal Zorgfonds. De SP vindt dat de zorg veel te bureaucratisch is en dat er onnodig veel geld wordt verspild aan de marketing van zorgverzekeraars en het jaarlijkse overstapcircus. Het eigen risico wordt gezien als een onwenselijke drempel om gebruik te maken van zorg.

De SP wil de basisverzekering in zijn geheel overhevelen naar een Nationaal Zorgfonds. Dat zorgfonds neemt de uitvoering van de basisverzekering over van de zorgverzekeraars. Het eigen risico wordt afgeschaft en het Nationaal Zorgfonds gaat ook de tandarts, fysiotherapie en GGZ weer vergoeden.

Ook de SP in Rheden zal zich in gaan zetten voor deze campagne. Op zaterdag 2 juli was de afdeling aanwezig in Velp om daar met inwoners in gesprek te gaan. Veel inwoners gaven aan moeite te hebben met de manier waarop de huidige zorgverzekeraars werken en vinden dat zorggeld terecht moet komen bij zorg en niet op de plank moet blijven liggen bij zorgverzekeraars.

Foto: SP Rheden

Op zaterdag 9 juli zal de SP vanaf 13:00 uur aanwezig zijn op het Callunaplein in Dieren. Inwoners kunnen daar ook hun steun geven aan deze campagne en zich aansluiten.

Steeds meer mensen kunnen de premies voor de zorgverzekeringen niet meer betalen. Als je chronisch ziek bent, dan betaal je per jaar 385 euro aan eigen risico. Dit is een boete op ziek zijn! Ook bij onze afdeling komen de laatste jaren steeds meer signalen dat inwoners uit onze gemeente de hoge kosten ook niet meer op kunnen brengen. Inwoners die door het eigen risico schulden opbouwen. Tijd voor verandering dus! Inmiddels hebben landelijk al ruim 46.000 mensen hun steun uitgesproken. We hopen dat ook veel inwoners uit onze gemeente zich aan gaan sluiten bij deze campagne.” Aldus Tamara Koppelaar, afdelingsvoorzitter SP Rheden.

Ook steun geven aan deze campagne? Kijk op Nationaal Zorgfonds voor de verschillende mogelijkheden en voor het aanvragen van een actiepakket.

Of neem contact met de lokale afdeling!