Even voorstellen, nr 12: Tamara Koppelaar

7 maart 2018

Even voorstellen, nr 12: Tamara Koppelaar

Foto: SP Rheden

Tot aan de gemeenteraadsverkiezingen zullen alle 16 SP-kandidaten zich hier kort voorstellen. We tellen af van nummer 16 naar nummer 1. Vandaag is nummer 12 van de kandidatenlijst aan de beurt: Tamara Koppelaar.

Naam: Tamara Koppelaar
Leeftijd: 39 jaar
Woonplaats: Dieren
Bezigheden: afdelingsvoorzitter van de SP Rheden

"Ik ben inmiddels al 15 jaar lid én actief voor de SP. Politiek heb ik van huis uit al meegekregen. Mijn vader was vroeger ook actief in de politiek, bij de PvdA. Dat was voor de tijd dat de PvdA de ideologische veren had afgeschud, inmiddels is ook hij al weer wat jaren lid van de SP. Thuis werd dan ook vaak over politieke onderwerpen gesproken. Begin 2003 besloot ik dat ik niet meer vanaf de zijlijn wilde toekijken, maar actief iets wilde doen tegen onrecht en ben ik lid geworden van de SP.

Inmiddels ben ik ook met veel plezier al weer ruim 7 jaar afdelingsvoorzitter van de Rhedense SP. Ik ben trots dat ik voorzitter ben van deze actieve afdeling in Rheden. We zijn niet alleen actief, maar ook nog eens een hechte groep. Vele leden die al jaren actief en betrokken zijn en zich dag in, dag uit in blijven zetten tegen onrecht.

In die 15 jaar zijn vele acties voorbij gekomen. Acties tegen sloop en verkoop van huurwoningen, acties tegen de komst van goederentreinen door Rheden, tegen de intimidatie-trajecten van WorkFast, voor de komst van een Nationaal Zorgfonds en we zetten ons keihard in om het beleid in de gemeente Rheden socialer te maken.

Ik ben er trots op hoe onze afdeling continu in contact staat met mensen. Mensen weten ons goed te vinden, vertellen ons hun verhalen. Verhalen waar we regelmatig boos en verontwaardigd over worden, maar die boosheid zetten we om in actief worden. We brengen de geluiden van die mensen over naar de gemeenteraad en maken duidelijk wat voor invloed het beleid heeft op de inwoners, zij moeten gehoord worden. Dat is waar de SP voor staat. Niet alleen in de raad, maar juist ook op straat!"