SP met 4 zetels grootste linkse partij in Rheden

22 maart 2018

SP met 4 zetels grootste linkse partij in Rheden

Foto: SP Rheden

Op woensdag 21 maart vonden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. De SP Rheden is de grootste op links gebleven, met 4 zetels!

Op dit moment zijn het nog voorlopige uitslagen. Er kunnen nog wel kleine verschuivingen plaats vinden. Vrijdag 23 maart wordt de definitieve uitslag bekend gemaakt.

"Als SP moeten we tevreden zijn met dit resultaat. Landelijk heeft de SP verliezen moeten incasseren. Dat we in Rheden 4 zetels behalen, laat zien dat de inwoners vertrouwen hebben in wat we doen. Met een stevige fractie van 4 zetels, en als grootste partij op links, gaan we de komende 4 jaar aan de slag! Natuurlijk feliciteer ik hierbij ook de partijen met zetelwinst: GPR/B, VVD en GroenLinks.” " Aldus Jorine Dirks, lijsttrekker SP Rheden.

Er kon deze keer ook gestemd worden over de invoering van de nieuwe sleepwet. En hoewel het er lang naar uit zag dat er een meerderheid zou zijn voor deze nieuwe wet, lijkt het erop dat er toch een meerderheid tegen heeft gestemd. In Rheden heeft 52,2% tegen de wet gestemd en 47,8% voor.