Gemeenteraad Rheden spreekt zich uit tegen plan arbeidsgehandicapten!

17 juni 2018

Gemeenteraad Rheden spreekt zich uit tegen plan arbeidsgehandicapten!

Tijdens de gemeenteraadsvergadering van donderdag 14 juni vroeg de SP Rheden aandacht voor de plannen van het kabinet om arbeidsgehandicapten minder dan het minimumloon te laten verdienen.

Steeds meer organisaties en partijen spreken zich uit tegen deze bezuinigingsmaatregelen. De fractie van de SP vroeg, samen met GroenLinks, een uitspraak van de gemeenteraad over deze plannen.
Er zal op korte termijn namens bijna de gehele gemeenteraad een brief worden gestuurd naar de regering met de dringende oproep om af te zien van deze onzalige plannen. Alleen het CDA en VVD wilden deze brief niet ondertekenen.

Tijdens diezelfde vergadering diende de SP ook een voorstel in over de hondenbelasting. Er zal een onderzoek plaatsvinden naar de gevolgen van het afschaffen van de hondenbelasting. Voor 1 oktober komt er een overzicht met de inkomsten hondenbelasting en uitgaven, zoals kosten voor het controleren op hondenbezit en uitgaven aan onderhoud van de hondenveldjes. Wat de SP betreft komt er een einde aan deze ouderwetse belasting, maar de fractie wil wel eerst goed in kaart hebben wat de gevolgen zijn.