Tamara Koppelaar ontvangt zilveren tomaat!

20 januari 2023

Tamara Koppelaar ontvangt zilveren tomaat!

Foto: SP Rheden

Op zondag 15 januari 2023 vond de lokale nieuwjaarsbijeenkomst voor de leden van de SP Rheden plaats in het Wapen van Rheden. Tijdens deze bijeenkomst ontving Tamara Koppelaar de zilveren tomaat voor haar jarenlange inzet als afdelingsvoorzitter en
lokale duizendpoot.

De Zilveren Tomaat is de hoogste lokale onderscheiding binnen de SP.  Tamara werd als derde Rhedense SP-er gehuldigd met een zilveren tomaat. Onze oud-regiovertegenwoordiger Marloes Piepers was ook aanwezig en speldde de tomaat op.

Jeroen Kuijpers, bestuurslid SP Rheden: "Er zijn teveel mooie  actieherinneringen die ik kan opnoemen. De mooiste, en een die veel indruk heeft gemaakt op ons beiden, was een heel spannend moment in de gemeenteraad. Ten tijde van de grimmige asielzoekersdiscussie, stonden we als SP pal voor het recht op asiel. Tamara en ik waren woordvoerders terwijl een groep racistische (en potentieel gewelddadige) insprekers naar de Rhedense Raad waren gekomen om stennis te schoppen. Mede dankzij onze vastberadenheid dropen ze al snel af.

Tamara heeft jarenlang op een professionele manier de afdeling geleid met een inzet die alleen maar bewonderingswaardig genoemd kan worden.

Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst werd een SPubquiz gehouden die volledig over Tamara Koppelaar ging. Altijd leuk om mensen in het zonnetje te zetten die hier niet om gevraagd hebben, maar wel verdiend hebben.

Nogmaals hartstikke bedankt voor al je inzet in de drukke, woelige en leuke jaren!"

Foto: SP Rheden