SP in actie aan de poort bij Presikhaaf Bedrijven - een verslag

20 november 2010

SP in actie aan de poort bij Presikhaaf Bedrijven - een verslag

Afgelopen donderdagmiddag was een aantal SP’ers uit de regio Arnhem aanwezig bij de sociale werkplaats Presikhaaf in Arnhem.

De SP wil de mensen informeren over de kabinetsplannen om fors te gaan bezuinigen op de Wet Sociale Werkvoorziening (WSW).

Deze actie is onderdeel van de campagne ‘Armoede werkt niet’ van de SP. De partij protesteert hiermee tegen de plannen van het nieuwe kabinet Rutte om mensen met een arbeidsbeperking (Wajong, WSW, WWB-uitkering) inkomen te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen.

Donderdagmiddag waren SP-ers vanuit Arnhem, Rheden, Westervoort, Lingewaard en Zevenaar naar Arnhem getrokken om bij de poorten van Presikhaaf Bedrijven handtekeningen op te halen tegen deze bezuinigingsplannen.

SP bij Presikhaaf

Er werden al snel door werknemers posters opgehangen aan de deuren, ten teken dat men op de werkplaats de campagne van harte ondersteunt. Veel werknemers wilden dan ook erg graag een handtekening zetten en een groot aantal wilde ook een actiekaart meenemen naar huis. In totaal zijn er zo'n 200 handtekeningen opgehaald, deze handtekeningen zullen worden aangeboden aan het kabinet. Zaterdag 27 november vindt er ook een manifestatie plaats tegen de bezuinigingsplannen in de Brabanthallen in Den Bosch. Iedereen is daar van harte welkom, opgeven kan via de actiesite www.armoedewerktniet.nl.

SP fractievoorzitter Jorine Dirks:”Met deze plannen zullen tienduizenden mensen met een arbeidsbeperking achter de geraniums en in de armoede belanden. Zij mogen niet de rekening van de crisis gaan betalen. Ook in Rheden zou dit ernstige gevolgen kunnen hebben. Wij roepen de werknemers van Presikhaaf Bedrijven en sympathisanten op om naar de manifestatie in Den Bosch te komen en te protesteren tegen dit asociale plan.’

Eerder deze maand vroeg de Rhedense SP aandacht voor de WSW’ers met een motie in de gemeenteraad.

Jorine en Tamara in Presikhaaf