Stuur een kaart: behoud voorzieningen in de gemeente!

5 juni 2011

Stuur een kaart: behoud voorzieningen in de gemeente!

De SP Rheden start actie voor behoud van voorzieningen in de gemeente. Mensen kunnen een ansichtkaart schrijven over wat zij van de bezuinigingen vinden of een mail sturen naar de afdeling met hun mening over de bezuinigingen.

stuureenkaart

Afgelopen raadsvergadering is besloten om de besluitvorming over de bezuinigingsplannen uit te stellen tot november dit jaar. De reden hiervoor is dat de hoogte van de bezuinigingen op het gemeentefonds nog niet bekend zijn. Wel heeft wethouder Haverkamp (VVD, portefeuille financiën) al gemeld dat de hoogte van de geplande lokale bezuinigingen significant lager is dan verwacht. De SP heeft steeds gezegd dat we daar eerst echt duidelijkheid over moeten hebben, voor er plannen gemaakt of uitgevoerd worden. Door dit niet te doen, is er veel onrust en protest ontstaan in de gemeente.

De SP afdeling heeft zich de afgelopen tijd natuurlijk wel verdiept in de voorstellen voor de bezuinigingen binnen onze gemeente. De plannen om te bezuinigen op de thuiszorg, bibliotheek en het openluchtzwembad in Rheden maken ons boos. Er zal nu een nieuw bezuinigingsvoorstel worden gemaakt, mogelijk worden enkele bezuinigingsvoorstellen beperkt of geschrapt. De SP vindt het belangrijk om met bewoners te praten over wat zij vinden van deze plannen. Waar mag niet (of misschien wel) op worden bezuinigd?

De komende tijd zal de SP aanwezig zijn op de weekmarkten in Dieren en Rheden en met een kraam in het centrum van Dieren en Velp:
Woensdag 15 juni - weekmarkt Dieren; 10:00 tot 12:00 uur
Zaterdag 18 juni - met kraam op Callunaplein in Dieren; 12:30 tot 16:00 uur
Zaterdag 25 juni - weekmarkt Rheden; 9:30 tot 11:00 uur
Zaterdag 25 juni - met kraam op de Overtuin in Velp; 12:30 tot 16:00 uur
Inwoners kunnen ons dan laten weten wat zij vinden van de bezuinigingen. We zullen de nieuwe ZO-krant en het boekje “Een sociale weg uit de crisis” uitdelen, beiden gaan over de (landelijke) bezuinigingen.

Ook vragen we aan inwoners of zij een kaartje willen schrijven aan het college van Rheden. Mensen kunnen op dat kaartje hun mening geven over de bezuinigingen. De ingevulde kaarten zullen we tijdens de raadsvergadering van dinsdag 5 juli aan het college van de gemeente Rheden aanbieden.
Ook kunt u een mail sturen, met daarin uw mening over de bezuinigingen.

Als je ook mee wilt doen met een van onze activiteiten, meld je dan vooral aan of kom langs bij de kraam of op de weekmarkt. Voor meer informatie kan je ook contact opnemen met de afdeling, via rheden@sp.nl of 06-30773026 (Tamara Koppelaar).