In actie tegen de bezuinigingen

1 september 2011

In actie tegen de bezuinigingen

Tijdens de zomer is de afdeling actief geweest met de ansichtkaarten-actie. Ook de komende maand zal de afdeling verder gaan met deze actie.

De SP Rheden is in juni gestart met deze actie. We willen inwoners van de gemeente daarmee de gelegenheid geven om duidelijk te maken aan het College van B&W van de gemeente Rheden wat zij vinden van deze bezuinigingen.

Ondanks dat nog steeds niet duidelijk is hoeveel er nu daadwerkelijk bezuinigd moet gaan worden door de gemeente, ligt er nog steeds een plan met vergaande bezuinigingen. In september zal er meer duidelijk worden over het bedrag waarmee Rheden te maken gaat krijgen en daarna zal er een nieuw bezuinigingsplan geschreven worden.

De SP Rheden gaat tot die tijd door met deze actie, op deze manier kunnen de inwoners het College een boodschap meegeven waar zij vinden dat in ieder geval niet op bezuinigd zou moeten worden.

ansichkaart

Inmiddels hebben zo'n 400 inwoners een ansichtkaart ondertekend. De afdeling zal de komende tijd meerdere malen in een aantal kernen aanwezig zijn om met met inwoners te praten. Zo zijn er op woensdag 31 augustus ook een aantal leden langs de deur gegaan in een wijk in Rheden, veel mensen wilden daar ook graag een handtekening plaatsen op een ansichtkaart. Op zaterdag 3 september zal de afdeling ook aanwezig zijn met sta-tafels op het Callunaplein in Dieren. Er liggen ook ansichtkaarten bij de bibliotheken in Dieren en Velp en men kan ook via mail doorgeven aan de afdeling wat men van de bezuinigingsplannen van dit College vindt. Houd ook de agenda van de afdeling in de gaten voor waar de afdeling de komende tijd aanwezig zal zijn met deze actie.