Hebben wij een date op 18 maart?

14 februari 2015

Hebben wij een date op 18 maart?

Foto: SP Rheden

Op woensdag 18 maart vinden de verkiezingen voor de Provinciale Staten plaats. Op Valentijnsdag zijn er op de fietsen bij de stations Brummen, Dieren, Rheden en Velp valentijnshartjes gehangen; hebben wij een date op 18 maart?

Komende verkiezingen zijn erg belangrijk. Niet alleen worden dan de leden van de Provinciale Staten in Gelderland gekozen. Maar deze Statenleden kiezen in mei vervolgens de leden van de Eerste Kamer. Die Eerste Kamer kan een belangrijke blokkade vormen tegen slechte wetgeving uit de Tweede Kamer.

Emile Roemer: ‘Laat uw stem horen door uw stem te gebruiken! Op 18 maart hebben de kiezers het voor het zeggen. Op die dag kunnen de mensen afrekenen met het beleid van VVD en PvdA. Ik wil dan ook tegen de mensen zeggen: Laat deze uitgelezen kans niet voorbij gaan door thuis te blijven. Dat helpt zeker niet. Met een stem op de SP kun je tegelijkertijd drie dingen doen: De SP groot maken in de provincie, de oppositie in de Eerste Kamer versterken en het kabinet Rutte de rode kaart geven. Kort en goed: Stop de verrechtsing , stop de uitverkoop van de beschaving , maak Nederland sociaal, stem SP.’