18 maart: reken af met bezuinigingspolitiek!

16 maart 2015

18 maart: reken af met bezuinigingspolitiek!

Foto: SP

Bij de verkiezingen van 18 maart hebt ú het voor het zeggen. Uw stem is erg belangrijk omdat de uitslag grote gevolgen kan hebben voor het voortbestaan van het kabinet van VVD en PvdA. Het is tijd om af te rekenen. Als u het menselijker en socialer wilt, stem dan op de SP. Thuisblijven helpt niet, SP stemmen wel.

De SPeerpunten van de SP tijdens deze campagne:

Eerlijk delen
De rekening van de crisis leggen we niet langer eenzijdig bij de gewone man. Multinationals, bankiers en miljonairs spreken we aan op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid en laten we niet langer goedkoop wegkomen.

Eén publieke zorgverzekering voor iedereen
De SP wil de particuliere zorgverzekeraars opheffen. Want, de zorg is geen markt. We voeren een publieke zorgverzekering in met een inkomensafhankelijk premie en geen eigen risico.

Investeren in werk en inkomen
We creëren tienduizenden banen in onder meer de bouw en in de zorg. Omdat het nodig is en omdat met nuttige investeringen meer mensen aan het werk komen en de economie kan aantrekken.

Stop de huurverhogingen
Deze regering plukt de woningcorporaties kaal. Wat de corporaties nu tekort komen verhalen ze op de huurders. Maar de huur is nu al veel te duur voor veel mensen.

Voor de standpunten, speerpunten en de kandidatenlijst van de Gelderse SP kunt hier kijken.