SP-stemmers bedankt!

16 maart 2017

SP-stemmers bedankt!

Foto: SP Rheden

Op woensdag 15 maart vonden de verkiezingen plaats voor de Tweede Kamer. Erg veel mensen hebben deze keer een stem uitgebracht, waardoor de opkomst rond de 80% zal uitkomen. De SP heeft in de gemeente Rheden een kleine winst geboekt.

Ook in Brummen laat de SP een kleine winst zien. In de gemeente Rheden is de SP de 4e partij geworden. De VVD (20,5%) is in Rheden de grootste geworden, D66 2e (14,1%), PVV 3e (12,4%), SP 4e (11,2%), CDA 5e (10,8%), GroenLinks 6e (9,8%), PvdA 7e (7,7%), PvdD 8e (4,0%), 50Plus 9e (2,7%) en ChristenUnie 10e (2,6%).

Landelijk zakt de SP licht met 1 zetel en komt uit op 14 zetels.

Foto: SP Rheden

Bij deze verkiezingen hebben meer mensen een stem uitgebracht op de SP in de gemeente Rheden dan de afgelopen jaren het geval was:

• TK2012 - 2926 uitgebrachte stemmen
  • GR2014 - 3176 uitgebrachte stemmen
  • PS2015 - 2779 uitgebrachte stemmen
  • TK2017 - 3179 uitgebrachte stemmen

De afgelopen weken heeft de afdeling Rheden volop campagne gevoerd voor deze verkiezingen. Er zijn vele vrijwilligers actief geweest deze campagne. Er zijn 17.000 verkiezingsflyers verspreid, er zijn borden aan lantaarnpalen gehangen, we hebben met honderden inwoners kunnenspreken in diverse buurten en winkelcentra en we waren aanwezig op diverse NS-stations en weekmarkten.

Foto: SP Rheden

"Het is jammer dat de SP landelijk geen winst heeft kunnen boeken. Maar als afdeling kunnen we trots zijn op het resultaat dat we geboekt hebben. We hebben een goede campagne neer kunnen zetten, vele vrijwilligers die de afgelopen weken zich hebben ingezet. Dit heeft kunnen resulteren in een kleine winst in zowel Rheden als Brummen. Wij gaan door met knokken voor al die mensen die ons nodig hebben!" Aldus Tamara Koppelaar, afdelingsvoorzitter SP Rheden.