Geslaagde Megastal-zaterdag in Dieren

12 november 2017

Geslaagde Megastal-zaterdag in Dieren

Foto: SP Rheden

Op zaterdag 11 november was voor inwoners van de gemeente Rheden de laatste gelegenheid om een handtekening te zetten tegen de komst van een Megastal in Ellecom.

De SP Rheden organiseerde samen met het comité "Hoezo Megastal?" deze Megastal-Zaterdag. Tevens waren er vertegenwoordigers van Stichting Behoud Uiterwaardenlandschap, Groep Pieper- Rook/Burgerbelangen en de lokale PvdA aanwezig.

Veel inwoners hadden de aankondiging gelezen in de krant en kwamen speciaal langs om nog een handtekening te zetten.

"We hebben met veel mensen goede gesprekken kunnen voeren. Een stukje verder was ook een kraam aanwezig met voorstanders van deze plannen. Het was goed om te zien dat inwoners zich echt wilden laten informeren over de gevolgen van deze plannen. We hebben deze dag veel extra handtekeningen opgehaald en kunnen met elkaar terugkijken op een geslaagde dag." Aldus Tamara Koppelaar, afdelingsvoorzitter SP Rheden.

Op dinsdag 14 november zal het comité "Hoezo Megastal?" om 19:30 uur de handtekeningen overhandigen aan de burgemeester en de gemeenteraad van Rheden. Inwoners zijn hierbij van harte welkom om het comité te ondersteunen vanaf de publieke tribune. Na het overhandigen van de handtekeningen is voor inwoners de gelegenheid om in te spreken. U kunt zich hiervoor aanmelden via griffie@rheden.nl, uw aanmelding dient uiterlijk dinsdag 14 november voor 12:00 uur bij de griffie binnen te zijn.