SP presenteert programma: met elkaar, voor elkaar, voor Rheden.

26 januari 2018

SP presenteert programma: met elkaar, voor elkaar, voor Rheden.

Foto: SP

De SP afdeling Rheden is klaar voor de verkiezingen van 21 maart. Al eerder presenteerde de SP de kandidatenlijst voor deze verkiezingen, nu is ook het programma voor iedereen te lezen. Het programma heeft als titel ‘met elkaar, voor elkaar, voor Rheden’.

Lijsttrekker Jorine Dirks licht het programma toe: ‘Het zal duidelijk zijn dat we ons blijven inzetten voor een socialer beleid in onze gemeente. De SP maakt zich hard voor een gemeente die de inbreng van inwoners serieus neemt. Niet alleen met mooie woorden, maar in vertrouwen samen met inwoners aan de slag voor een ruimhartigere gemeente, betaalbare en energiezuinige huurwoningen en lokale maatregelen voor milieu en klimaat. Voor al deze punten gaan wij zowel in de raad als op straat strijden.’

In het programma komen allerhande onderwerpen en plannen voorbij. De SP beschrijft veel plannen om het sociaal beleid en de houding tegenover inwoners die daar gebruik van maken te verbeteren. Ook wil de SP een uitgebreider kindpakket voor kinderen die in armoede opgroeien. De SP wil de enorm gestegen hoeveelheid aan extern ingehuurd personeel terugdringen en meer kennis en kunde op het gemeentehuis vergaren over zaken in het sociaal domein. Ook lanceert de SP het initiatief van zorgbuurthuizen, waar ouderen samen, met gedeelde voorzieningen en een inloopfunctie voor de buurt, in hun eigen buurt kunnen blijven wonen. Op deze manier hebben ouderen een goede oude dag én ontstaat er beweging op de woningmarkt, waardoor er bijvoorbeeld ook woningen beschikbaar komen voor starters of inwoners met een lager inkomen. Om de verkeersdrukte op de Posbank in goede banen te leiden, wil de SP de mogelijkheden voor éénrichtingsverkeer onderzoeken.

De SP zal de verschillende onderwerpen en plannen in de campagne verder onder de aandacht brengen tijdens campagne-activiteiten op straat en via (social) media. Ook zullen SP-leden in vrijwel de gehele gemeente een verkiezingskrant huis aan huis verspreiden.

Onderaan dit bericht is het gehele programma te downloaden.