SP bezoekt Nimmer Dor en peilt meningen over bouwplannen

7 februari 2011

SP bezoekt Nimmer Dor en peilt meningen over bouwplannen

Op vrijdagmiddag 4 februari 2011 verzamelde zich op uitnodiging van wethouder Ron König een uitgebreide raadsdelegatie in het Sprengenhus in Laag-Soeren.

Namens de SP was Henk Molenaar aanwezig. Alle fracties waren vertegenwoordigd om bijgepraat te worden over het plan om op het zuidelijk deel van Nimmerdor 58-60 woningen te bouwen. Na de uitleg werd op locatie bekeken waar deze woningen gepland zijn.

Er zitten nogal wat financiële haken en ogen aan dit plan en ook de vraag voor welke toekomstige bewoners er gebouwd wordt is van belang. Er is gekozen van de verdeling 70% in de duurdere sector en 30% in de sociale sector. De SP heeft de nodige vragen: Kunnen straks oudere Soerenaren hier ook terecht? En is er plek voor startende Soerenaren op de woningmarkt? Natuurlijk rest dan nog de vraag of je deze open groene ruimte moet bouwen en of dit in het Groene Wig-beleid van de gemeente past.

buurten in Laag-Soeren

Een dag later, op zaterdag, trok een groepje SP’ers wederom naar Laag-Soeren. Net als eerder in november trokken zij de buurt in om de meningen van bewoners van het dorp te peilen over de bouwplannen. Veel mensen zijn blij met de bouwplannen, want ‘het brengt wat leven in de brouwerij’ en ‘het is goed voor voorzieningen in het dorp, zoals de school en verenigingen.’ Volgens veel bewoners is er behoefte aan seniorenwoningen en betaalbare huur- en koopwoningen.

Op 8 februari staat het onderwerp Nimmer Dor op de agenda van de informatieavond van de gemeenteraad. Op 1 maart zal er een besluit genomen worden over de nota van uitgangspunten en de financiering van de plannen.