"Het gaat te veel over centen en niet over mensen!"

20 juni 2011

"Het gaat te veel over centen en niet over mensen!"

De afgelopen dagen is de SP Rheden gestart met de ansichtkaarten-actie in Dieren. Op woensdag 15 juni waren de SP-ers aanwezig op de weekmarkt in Dieren en op zaterdag 18 juni op het Callunaplein in Dieren.

Veel mensen blijken zich ook grote zorgen te maken over de plannen die dit college heeft voor veel voorzieningen in de gemeente en waren bereid een kaartje te schrijven aan het college van B&W van de gemeente Rheden.

invullen van de ansichtkaart

Een greep uit de reacties die mensen op de kaart hebben geschreven:
"Het gaat teveel over centen en niet over mensen."

"Breek het sociaal welbevinden niet af.. "

"Het wordt er niet leuker op. Waar ontmoeten we elkaar? Hoe gaan we met mensen om die ouder worden?"

"Ik maak me veel zorgen voor de kinderen en kleinkinderen."

"Zit zelf in de thuiszorg. Het is erg als mensen nog maar 1x per 14 dagen hulp zouden gaan krijgen!"

daan overhandigt krant

Wethouder Haverkamp heeft onlangs in de Gelderlander gezegd dat de bezuinigingen waarschijnlijk flink mee zullen gaan vallen. De SP Rheden heeft begin van dit jaar al gezegd dat het te vroeg is om al zulke vergaande plannen te maken, zolang nog niet bekend was hoeveel er bezuinigd zou moeten worden. Toch heeft het college dit gedaan en is er dus erg veel onrust ontstaan in de gemeente.

Dat het nu wellicht mee lijkt te gaan vallen, is voor de SP nu geen reden om geen zorgen meer te hebben en niet boos te zijn over de plannen. Op dit moment liggen alle plannen nog steeds op tafel. De SP Rheden wil de inwoners van de gemeente Rheden de komende tijd de gelegenheid blijven geven om een ansichtkaart te schrijven aan het college. De komende maanden zult u de afdeling dan ook regelmatig in 1 van de centra kunnen vinden, houd de agenda van de afdeling in de gaten voor de exacte data en locaties. De volgende data zijn al bekend
- Zaterdag 25 juni; van 9:30 uur tot 11:00 uur op de weekmarkt in Rheden
- Zaterdag 25 juni; van 12:30 uur tot ongeveer 16:00 uur op de Overtuin in Velp.

De ingevulde kaarten zullen we in het najaar aan het college aanbieden.