Re-integratietrajecten (WorkFast)

Binnen de gemeente worden verschillende trajecten ingezet om inwoners weer naar werk te begeleiden. Over WorkFast (en TopProject) heeft de SP eind 2013 veel klachten binnengekregen.

16 april 2014

SP Rheden: eindelijk een eind aan intimidatie-trajecten!

Al sinds het najaar van 2013 stelt de SP Rheden de praktijken van WorkFast en TopProject in de gemeente Rheden aan de kaak. Deze trajecten werden in de gemeente ingezet om mensen met een bijstandsuitkering richting werk te begeleiden.

17 maart 2014

SP na onderzoek: stop ook met intimidatietraject WorkFast.

Eind 2013 zijn er door de SP en door andere politieke partijen in Rheden klachten ontvangen over de re-integratietrajecten Workfast en TopProject binnen de gemeente. In november heeft de SP Rheden besloten een meldpunt te openen. Hierop kwamen veel verontrustende meldingen binnen.

15 januari 2014

Stop intimidatie-trajecten WorkFast en TopProject

In november  is de SP een meldpunt gestart over WorkFast en Topproejct. De SP had in de periode daarvoor enkele verontrustende signalen gekregen over dit traject. Mensen met een bijstanduitkering kunnen door de gemeente worden doorverwezen naar re-integratietrajecten, zoals WorkFast en TopProject, voor begeleiding naar werk.

21 november 2013

Klachten over WorkFast: SP stelt vragen en roept op ervaringen te delen.

De afgelopen weken heeft de SP Rheden enkele klachten ontvangen van mensen met een bijstandsuitkering die deelnemen aan een traject van WorkFast.